Akilles Tiedottaa 22.4.2021

Akilles Bandy vahvistaa rivejään nuorten maailmanmestarilla Iisakki Kaivolalla

Akilles bandy on tehnyt sopimuksen Kamppareiden kasvatti Iisakki Kaivolan kanssa. Iisakki on 25-vuotias keskikenttä- tai hyökkäyspelaaja, jonka uran parhaimpina saavutuksina ovat nuorten maajoukkueista MM-kulta vuodelta 2013 ja MM-hopea 2014. Lisäksi hän on ollut voittamassa Bandyliigassa Kamppareiden runkopelaajana SM-kultaa vuonna 2015, SM-hopea vuonna 2018, SM-pronssia vuosina 2016 ja 2019. Iisakki on monipuolinen ja hyvä asenteinen joukkuepelaaja, joka varmasti sopii Akilleksen ensi kauden joukkueeseen erinomaisesti.
Akilles Bandyn päävalmentaja Jari Hyttinen on tyytyväinen Iisakin liittymisestä joukkueen vahvuuteen. ”Iisakki on pelaajatyyppinä ja iältään sopiva joukkueeseemme ja hänellä on myös potentiaalia ottaa uudessa ympäristössä seuraava askel kehityksessään. Hän on hyvä harjoittelija ja omaa suuren potentiaalin kasvaa pelaajana myös kansainvälisiin koitoksiin. Lisäksi hän on monipuolinen pelaaja niin hyökkäys- kuin puolustuspelissä, jolle varmasti löytyy sopiva rooli joukkueessamme.”

Akilles Bandyn pelaajaryhmän rakentaminen on hyvässä vauhdissa ja viime kauden runkopelaajat ovat jatkamassa joukkueen riveissä. Ensi kauden joukkueessa ovat viime kauden Suomen Mestareista varmuudella mukana kapteeni Rasmus Kettunen, maalitykki Denis Sadakov, pudotuspelien paras pelaaja Matti Vainio, libero Raoul Karlqvist, aina yllätyksellinen Rolf ”Nappe” Larsson, liigan kovin puolustajapari Akseli Pursio ja William Skog, aina vaarallinen maalitykki ja tulevaisuuden pelaaja Akseli Laakkonen, viime kaudella suuria kehitysaskelia ottaneet Aapo PursioDylan LindbladRasmus Ek ja Jonathan Hyttinen. Lisäksi maalivahdeista varmuudella ovat mukana Olli Lappalainen ja Joel Niittyvuopio.

Akilles jääpallon puheenjohtaja Jari Kettunen on tyytyväinen joukkueen rakentamisen tilanteeseen. ”On hienoa, että olemme jo tässä vaiheessa saaneet joukkueemme rungon kasaan. Muutama viime kauden pelaaja on ilmoittanut siirtyvänsä elämässään tai jääpallourallaan kohti uusia haasteita, tämä mahdollistaa joukkueemme hieman uusiutumaan muutamalla ulkopuolisella pelaajalla ja omilla nuorilla. Toivottavasti voimme pikaisesti viedä loppuun keskustelut koko viime kauden pelaajaryhmän sekä muutaman mahdollisen uuden pelaajan osalta. Tavoitteena on saada kasattua vastaavan kokoinen pelaajaryhmä, joka meillä oli edellisellä liigakaudella ja toivottavasti tämä saadaan pitkälti valmiiksi toukokuun alkupäivien aikana. Olen erittäin iloinen siitä, että päävalmentaja on nostanut useita nuoria kehityskykyisiä pelaajia edustusjoukkueen kesäharjoitteluryhmään mukaan. Toivottavasti tämä lisää heidän motivaatiotaan kehittymiseen ja uskon, että osalle heistä voimme tehdä jo tulevalle kaudelle sopimuksen myös lopulliseen edustusryhmään.”

Akilles Bandyn joukkueen valmistautuminen ensi kauteen alkoi viime maanantaina päävalmentaja Jari Hyttisen johdolla tutun valmennustiimin kanssa. Hyttisen valmennustiimissä jatkaa Tommy Ekblom, joka vastaa pitkälti joukkueen fysiikka valmennuksesta. Lisäksi valmennustiimissä jatkavat edelleen valmentaja Johan Lönnqvist ja maalivahtivalmentaja Harri Hiukka. Päävalmentaja Jari Hyttinen on tyytyväinen kauden aloitukseen. ” Joukkueen ja kesäharjoitusryhmään osallistuvien nuorten motivaatio harjoitteluun ja edelleen kehittymiseen on suuri ja siitä osoituksena yli 25 pelaajan osallistuminen Tommy Ekblomin vetämiin ensimmäisiin kauteen valmistaviin harjoituksiin. Tästä on erittäin hyvä jatkaa valmistautumista kohti ensi kauden koitoksia.”

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Jari Kettunen 040-5141133